
OnLine μαθήματα: Αλγόριθμος απόφασης για το άνοιγμα
Αλγόριθμος απόφασης για το άνοιγμα (για αρχάριους σκακιστές)
Αλγόριθμος απόφασης: Για προπονητές σκακιού σε συλλόγους, σχολεία…
Ασχολούμαι πολλά χρόνια με την προπόνηση σε κατ’ οίκον μαθήματα ή σε σκακιστικούς συλλόγους και τελευταία με online μαθήματα.
Μία από τις παρατηρήσεις μου είναι ότι, μετά τα βασικά του σκακιού, υπήρχε θέμα στο να διδάξεις με ασφαλή τρόπο, με αναγκαστικά δογματική ακρίβεια πως μπορεί ο μαθητής να ξεκινήσει τις κινήσεις του σε μία παρτίδα.
Τί θα πρέπει να έχει στο μυαλό του; Ποια θα είναι, η μηχανιστική μεν λόγω του αρχάριου επιπέδου, σωστή διαδικασία λήψης απόφασης;
Μετά από χρόνιο προβληματισμό και πειραματισμούς κατέληξα σε μία ροή ερωτημάτων -> αποφάσεων που έχει ως αποτέλεσμα ένα αρκετά καλό ποιοτικό αποτέλεσμα τελικής απόφασης.
Εφαρμόζω αυτή τη διαδικασία αρκετό καιρό και μπορώ να πω ότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.
Σας προτείνω λοιπόν να αξιοποιήσετε τη μέθοδο μου όταν διδάσκεται αρχάριους σκακιστές.
Τα πλεονεκτήματα:
α) Εύκολα απομνημονεύσιμη διαδικασία που μπορεί να αποτυπωθεί σε χαρτί, πίνακα κλπ.
β) Μπορείτε να κάνετε τις δικές σας προσθαφαιρέσεις θεωρίας ανάλογα με τον/τους μαθητές σας
γ) Μπορείτε να προσθέσατε περισσότερες, πιο στοχευμένες, ασκήσεις
Κερδίστε χρόνο και προσθέστε αξία στα μαθήματα σας.
Αλγόριθμος απόφασης: Για αρχάριους σκακιστές
Ας σκεφτούμε ότι είμαστε ένας προπονητής που μόλις προσληφθήκαμε σε μία πχ ποδοσφαιρική ομάδα και δεν έχουμε επαρκή γνώση για την αξία των παικτών που θα καθοδηγήσουμε. Τί πρέπει να κάνουμε ως 1ο βήμα;
Πιθανότατα θα πρέπει να μετρήσω τις δυνατότητες του κάθε παίκτη σε όλες τις θέσεις και να αποφασίσω, με σειρά αξιολόγησης, τον Α παίκτη στην Α ή Β θέση. Κάτι παρόμοιο θα πρέπει να κάνει ο κάθε παίκτης ανεξαρτήτως επιπέδου σε μία θέση ανοίγματος που δεν γνωρίζει από πριν.
Σε αυτή τη σειρά των μαθημάτων θα μάθετε τη λογική αλληλουχία σκέψεων που πρέπει στο άνοιγμα να κάνετε για να μπορείτε να πάρετε μία σωστή απόφαση από την 1η κίνηση μέχρι και το τέλος του ανοίγματος.
Προαπαιτούμενα για την παρακολούθηση του μαθήματος
α) Κινήσεις κομματιών (ίππων, αξιωματικών κλπ.) και πιονιών (στρατιωτών).
β) Η σκακιστική έννοια της «απειλής» και οι τρόποι αντιμετώπισης της.
γ) Σκακιστική γραφή, για παράδειγμα τη γνώση ότι το 1.ε2-ε4 σημαίνει ότι στην 1ου κίνηση ο λευκός κινεί το πιόνι που βρίσκεται στο τετράγωνο ε2 στο τετράγωνο ε4.
δ) Πολύ βασικά τακτικά χτυπήματα πχ διπλή απειλή
Εναλλακτικά αρκεί η μελέτη του διεθνώς αναγνωρισμένου Chess Step και ειδικά του Chess Step 1 και προαιρετικά του Chess Step 2

Η συγκεκριμένη εργασία είναι δομημένη στην πλατφόρμα Thinkific.com μία διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα online μαθημάτων
Το μάθημα έχει αναλυτικά κομμάτια θεωρίας, flow-chart σχεδιαγράμματα και quiz για καλύτερη κατανόηση του θέματος.
Εξερευνήστε το μάθημα, μεταβείτε στη σελίδα μαθήματος του Thinkific